تاریخچه پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد جزو یکی از بهترین و مجهزترین اماکن دیدنی و تفریحی و ورزشی مشهد محسوب میشود که همواره پذیرای بومیان و گردشگران زیادی میباشد. پروژه ساخت این بوستان در سال 1343 در زمان سلطنت محمدرضا پهلوی با ایده دو مهندس طراح انگلیسی به سبک بوستان های انگلستان آغاز گردید اما تکمیل آن چند سال بعد توسط مهندسین ایرانی تمام شد.

با انتخاب تور مشهد، از امکانات رفاهی و تفریحی این شهر زیبای طلایی مثل پارک ملت مشهد در کنار سایر اماکن لذت و تفریح کامل ببرید.

امکانات پارک ملت مشهد

بوستان ملت مشهد دربرگیرنده امکانات تفریحی ورزشی زیادی میباشد؛ این بوستان در 72 هکتار راه اندازی شده است و شامل درختانی است که قدمت آن ها به چند دهه میرسد؛ چرا که این بوستان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بوستان های ایران میباشد.

اما در ارتباط با امکانات ورزشی باید گفت در ضلع غربی این بوستان زمین های ورزشی احداث شده است که از آن جمله میتوانیم به استخر پارک ملت اشاره کنیم که در حال حاضر بزرگترین استخر روباز شهر مشهد میباشد که گنجایش 400 نفر را دارد و با طول 50 متر و عرض 25 متر و در عمق 1 تا 3 متر ساخته شده است؛ علاوه بر آن از امکانات رفاهی ورزشی باید از زمین چمن فوتبال، والیبال، بسکتبال، پیست اسکی نام برد؛ همچنین در فضای دور بوستان، زمینی جهت دویدن ایجاد شده است. همچنین جهت رفاه حال بانوان قسمت سرپوشیده باغ رز با تجهیزات ورزشی در اختیار آن ها قرار داده میشود.

جدا از امکانات ورزشی پارک ملت، دریاچه ای زیبا و بزرگ در ضلع شرقی پارک تأسیس شده است و در پشت دریاچه مجتمع جانبازان بوستان ملت قرار دارد که به 150 نفر از جانبازان قطع نخاعی در بازه زمانی 24 ساعت تسهیلات و خدمات عرضه میکند؛ همچنین در مرکز بوستان ساختما فرهنگی هنری امام رضا بنا شده است که بخش های فرهنگی مذهبی چون مسجد، کتابخانه، کلاس های فرهنگی هنری و. را شامل میشود.

اما شهربازی معروف پارک ملت هم در این بوستان قرار دارد که قدیمی ترین شهربازی شهر مشهد میباشد. 

شهربازی پارک ملت مشهد

شهربازی قدیمی مشهد که در سال 1351 شمسی بنا شد و به عنوان اولین شهربازی این شهر شناخته شده است؛ این مجموعه تفریحی دارای استاندارد تجهیزات شهربازی کشور میباشد که در سال 1390 در زمره اتحادیه جهانی IAAPA درآمده است.

شهربازی پارک ملت مشهد هجدهمین چرخ و فلک مرتفع دنیا را شامل میشود که به عنوان بلندترین چرخ و فلک خاورمیانه شناخته شده است؛ این چرخ و فلک در هر دور خود قادر است 450 نفر را تا ارتفاع 80 متر بالا ببرد. علاوه بر چرخ و فلک هیجان انگیز، این شهربازی وسایل تفریحی لذت بخش دیگری را هم شامل میشود که در باب طبع و علاقه همه گروه های سنی و همه نوع علایق ساخته شده است.


به طور کلی وسایل تفریحی این شهربازی در سه دسته هیجانی، خانوادگی و کودکان احداث شده است؛ وسایل هیجانی مورد علاقه جوانان و دوستداران شور و شادی و هیجان هستند شامل پرواز در آسمان، آکروجت فضایی، ترن هوایی، گردباد، فایربال، تاپ اسپین، تاب گردان، صندلی فضایی، اسکیت بورد، کشتی دوقلو، حریم وحشت، سالتو و سورتمه میباشد.

اما امکانات رفاهی خانوادگی و کودکان عبارت اند از: قطار خانواده، کشتی دوقلو، ماشین برقی، کشتی صبا، جامپینگ، چرخ و فلک، تاب کودک، قطار کودک، شاتل بس، هلی کوپتر، آفتاب و مهتاب، دنیای حیوانات، موتور کراس    

آدرس پارک ملت مشهد 

غرب مشهد، حاشیه بزرگراه وکیل آباد، ضلع شمال غربی تقاطع آزادی

با تور زمینی مشهد، میتوانید از خدمات تفریحی، ورزشی این پارک بهره مند شوید.   


درباره مشهد مشهد ,پارک ,بوستان ,شهربازی ,ورزشی ,امکانات ,شامل میشود ,امکانات رفاهی ,شهربازی پارک ,کشتی دوقلو، ,فرهنگی هنری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قلب شکسته رشت دانلود | RaShT DL مادحین 313 به روز ترین پایگاه دانلود مداحی آموزش ووکامرس وب پردازان تهران فروشگاه اینترنتی آرکاشاپ text-love