جایزه آکادمی (به انگلیسی: Academy Award) که به‌طور غیررسمی اسکار (Oscar) می‌نامند؛ جایزه‌ای است که هر ساله توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک (AMPAS) به بهترین آثار صنعت سینما اهدا می‌شود. این مراسم یکی از شاخص‌ترین مراسم‌های اهدای جوایز در جهان است و هر ساله در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به‌صورت زنده پخش می‌شود. همچنین در بخش رسانه، قدیمی‌ترین مراسم اهدای جوایز به شمار رفته و جوایزی نظیر جایزه گرمی (برای موسیقی)، جایزه امی (برای تلویزیون) و جایزه تونی (برای تئاتر) پس از آن شکل گرفتند. آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک توسط لوئیز بی. مایر مدیر استودیوی متروگلدوین مایر ایجاد شد.

 

 

در سال ۲۰۰۱ برای اولین بار جایزه اسکار برای بهترین فیلم پویانمایی نیز به این آکادمی اضافه شد که به انیمیشن شرک محصول کمپانی «دریم‌ورکس» تعلق گرفت. در سال‌های بعدی نیز شاهکارهایی همچون «در جستجوی نمو»، «موش سرآشپز»، «وال-ای» و … موفق به کسب این جایزه ارزشمند شدند. این مجموعه بی‌نظیر، گردآوری شده توسط گروه ایران‌انیمیشنز، شامل تمامی انیمیشن‌های برنده اسکار و نامزد‌های دریافت این جایزه به تفکیک سال می‌باشد که در اختیار دوست‌داران دنیای انیمیشن قرار می‌گیرد.

 


ایران فور فیلم | دانلود فیلم دوبله فارسی جایزه ,اسکار ,آکادمی ,انیمیشن ,فیلم ,جایزه اسکار ,اهدای جوایز ,تصاویر متحرک ,هنرهای تصاویر ,آکادمی علوم ,هنرهای تصاویر متحرک منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لوازم بهداشتی دهان و دندان A bit of thinking Faith پرشین کلنی | PersianColony.ir خرید و فروش سیگار الکتریکی