موتور ساعت دیواری

 

همانطور که همه ما می دانیم ساعت وسیله ای است برای اندازه گیری زمان. این وسیله از قدیم تاکنون تفاوت های زیادی داشته است. بشر در طول تاریخ از روش های مختلفی برای اندازه گیری زمان استفاده می کرده است از این رو می شود به درک این موضوع رسید که زمان چقد برای ما مهم است. ر خانه ی همه ما حداقل یک ساعت وجود دارد. اما ساعت دیواری که با موتور ساعت دیواری کار می کند همیشه جزو وسایلی بوده است که علاوه بر کارای معمول همه ساعت ها زیبایی خاصی به منازل ما می دهد.

نقطه مشترک همه ساعت ها موتور آن است. حال می خواهد این ساعت دیواری باشد، رومیزی و یا مچی. حال می خواهیم در این مقاله کمی درباره موتور ساعت، به طور خاص و ویژه موتور ساعت دیواری صحبت کنیم.

 

ساختار موتور ساعت دیواری

 

همانطور که گفتیم هسته اصلی و مشترک تمام ساعت ها موتور است. موتور ساعت دیواری اکثرا برخلاف ساعت های مچی که پنهان است، قابل رویت است. موتور ساعت دیواری دقیقا در پشت و وسط صفحه ی ساعت قرار می گیرد. درون این موتور چرخ دنده ها قرار دارند.

وقتی که باتری را درون موتور ساعت دیواری قرار می دهیم، این چرخ دنده ها شروع به حرکت می کنند در نهایت این حرکت چرخ دنده ها موجب به حرکت درآمدن عقربه ها می شود.

 

انواع موتور ساعت دیواری

 

موتور ساعت دیواری به نوع تقسیم می شوند: موتورهای روان گرد یا بی صدا و موتورهای تیک تاک

همانطور که از اسمشان پیداست، موتور ساعت دیواری روان گرد یا بی صدا به صورت متناوب می چرخد و هیچ مکثی ندارد. از این رو شما هیچ صدای از ساعت نمی شنوید.

اما در رابطه با موتورهای ساعت دیواری که به آن تیک تاکی می گویند، باید گفت که این موتورها در هرثانیه یک مکثی انجام می دهند که همین موجب یک صدای تیک می شود. این صدا اغلب برای انسان ها شیرین و لذت بخش نیست مخصوصا شب ها به هنگان خواب.

 

اندازه موتور ساعت دیواری

 

همه شرکت ها در دنیا که موتور ساعت دیواری تولید می کنند باید یک استانداردی رو در رابطه با اندازه موتور ها رعایت کنند.

همه ی این موتورها ابعادی به اندازه 15*5.5*5/5 میلی متر دارند که همواره این اندازه ثابت است.

در این مطلب سعی شد تا شما را اندکی با ساختار و انواع موتور ساعت دیواری آسنا کنیم. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید باشد. در زیر نمونه ای از یک موتور ساعت دیواری آرام گرد رو می بینید.

 

کشور سازنده

چین

نوع

آرام گرد(بی صدا)

شفت

10 میلی متر

کد تخصصی

6363

موارد استفاده

مناسب برای ساعت هایی با صفحه ضخیم

متعلقات

یک دست عقربه, مهره, واشر

بسته بندی

صفحه 100 عددی, کارتن 500 عددی

 

 


آیدانیتو فضای هوشمند مشاوره و آموزش ساعت ,موتور ,دیواری ,اندازه ,موتورهای ,دنده ,ساعت دیواری ,موتور ساعت ,اندازه موتور ,گیری زمان ,برای اندازه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آی مشاوره ililili چــــــــــــــــــــرت و پـــــــــــــــــــــــــــــرت وبلاگ اشعار مهدی ملکی الف ارزان کده ????the story of my life???? تولیدی کفش شهدای دانش آموز میانه