بیشتر ساخت و سازهای فولادی با نوعی از فولاد تحت عنوان فولاد نرمه انجام می‌شود. فولاد نرمه ماده‌ای بسیار قوی است. یک میله فولادی با سطح مقطع دایره‌ای قطر ۲۵ میلیمتر را انتخاب کنید. اگر شما این میله را به خوبی به سقف خود متصل کنید، می‌تواند ۲۰،۰۰۰ کیلوگرم (۲۰ تن) معادل ۱۸ خودروی سواری هوندا یا ۲ و نیم فیل آفریقایی یا ۱ و نیم اتوبوس دوطبقه شهر لندن را تحمل کند. این موارد نشان دهنده قدرت بالای فولاد نرمه می‌باشد که از آن در ساخت اسکلت فلزی ساختمان ها بعنوان تیر آهن استفاده می‌شود و باعث استحکام بالای سازه‌های فلزی می‌شود. این فولاد نرمه در صورتی که از زنگ زدگی محافظت شود عمر بالایی هم دارد.

Steel structure

این مقاومت فوق العاده مزایای زیادی برای ساختمان‌ها را به ارمغان می‌آورد. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم قاب‌های فولادی، انعطاف پذیری آنها است. این مصالح می‌توانند بدون ترک خوردگی خم شوند، که یکی دیگر از مزایای بزرگ آن است که باعث می‌شود یک ساختمان فولادی انعطاف پذیر بوده و هنگامی که توسط بارهای جانبی مانند باد و یا یک زلزله تحت فشار قرار می‌گیرد بتواند به راحتی تغییرشکل دهد.

ویژگی سوم فولاد، پلاستیسیته یا شکل پذیری آن است. این بدان معنی است که هنگامی که تحت نیروی عظیمی قرار می‌گیرد، به طور ناگهانی مثل شیشه ترک نمی‌خورد، بلکه به آرامی تغییر شکل داده و خم می‌شود. این ویژگی به ساختمان‌های فولادی اجازه می‌دهد تا به آرامی تغییر شکل دهند، در نتیجه به ساکنان زمان کافی برای فرار داده می‌شود. خرابی در قاب‌های فولادی ناگهانی نیست و سازه های فولاد به ندرت فرو می‌ریزند. فولاد در اکثر موارد به علت این ویژگی‌ها، در مقابله با زمین لرزه عملکرد به مراتب بهتری نسبت به سایر مصالح از خود نشان می‌دهد.

با این حال یکی از ویژگی‌های مهم فولاد این است که به سرعت مقاومت خود را در برابر آتش از دست می‌دهد. در حدود ۵۰۰ درجه سانتیگراد (۹۳۰ درجه فارنهایت)، فولاد نرمه می‌تواند تقریبا نیمی از مقاومت خود را از دست بدهد. این همان چیزی است که در فروپاشی برج های تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱ اتفاق افتاد. بنابراین، فولاد در ساختمان‌ها باید در برابر آتش سوزی یا درجه حرارت بالا محافظت شود. این معمولا با پوشاندن آنها با صفحات یا اسپری موادی تحت عنوان محافظ در برابر آتش انجام می‌شود که در مواقع آتش سوزی مانع رسیدن حرارت به اسکلت فولادی ساختمان شده و باعث پایداری سازه شود.

 

از سازه‌های با اسکلت فلزی در چه مواردی استفاده می‌شود

سازه‌های فولادی اغلب در موارد زیر استفاده می‌شوند:

  • ساختمان‌های بلند به دلیل مقاومت بالا، وزن کم و سرعت ساخت و ساز
  • ساختمان‌های صنعتی به دلیل توانایی آنها برای پوشش فضاهای بزرگ با هزینه کم
  • ساختمان‌های انبار به دلایل مشابه
  • ساختمان‌های مسی به خاطر یک تکنیک تحت عنوان سازه‌های فولادی سبک
  • سازه‌های موقت به این دلیل که می‌توانید آنها را به سرعت راه اندازی و حذف کنید

 

در محیط هایی که در آن رطوبت کم می‌باشد یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت و ساز ساختمان‌هایی با اسکلت فلزی هستند که هم زمان ساخت کوتاهی دارند و هم دارای مقاومت بالا بوده و طول عمر بالایی هم دارند که برای ساختمان‌های مسی یک گزینه مناسب به شمار می‌آیند.


ساخت و قیمت اسکلت فلزی | گروه صنعتی آونگ فولاد ,فولادی ,می‌شود ,سازه‌های ,ساختمان‌های ,اسکلت ,فولاد نرمه ,اسکلت فلزی ,ساختمان‌های مسی ,سازه‌های فولادی ,آرامی تغییر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

miraculous فروشگاه آنلاین تجهیزات زیبایی وبسایت شخصی شیرازجو اچ زد بلاگ گل سنگ اپ پرتابل ایران دانلود مادر هک